Ook voor u ?

Herkent u situaties als deze in uw organisatie?

  • Het loopt al een tijdje niet soepel tussen collega's op de afdeling en er wordt veel gemopperd op elkaar
  • De communicatie tussen verschillende afdelingen verloopt stroef
  • In de wandelgang staan regelmatig dezelfde collega's wat stiekem bij elkaar te praten
  • Er valt een stilte als de directeur of afdelingsmanager de ruimte binnenkomt
  • Er wordt onvoldoende gewerkt volgens de missie en de visie van de organisatie
  • Er wordt onvoldoende goed samengewerkt
  • Er wordt een hoge werkdruk en stressvolle situaties ervaren

De omstandigheden zijn in de loop der tijd gewijzigd en het is lastig om de "vinger op de zere plek" te krijgen. Situaties als deze kosten de organisatie klauwen met geld, ondanks dat ze niet altijd direct meetbaar zijn.

 

De stelling dat het niet goed loopt moet bewezen of beargumenteerd worden.  Niet om schuldigen aan te wijzen, maar om tot inzicht te komen wat er aan scheelt en met elkaar tot oplossingsrichtingen te komen. 

 

Hoogste tijd dus om in actie te komen! Het heeft meer dan ZIN om deze THESE eens grondig aan te pakken!

 

Kijk verder naar onze